środa, 15 lipca 2015

Baikaderm - recenzja łagodzącego i nawilżającego kremu aptecznego z antyoksydantem

Cześć,
post powstaje dzięki motywacji przez  jedną z moich czytelniczek, za co jej dziękuję i pozdrawiam :). Krem Baikaderm kupiłem już 2 lata temu i go zużyłem po czym kupiłem następne opakowanie które czekało na swoją kolej i właśnie je zdenkowałem. A krem jest ciekawy ze względu na zawartość ekstraktu z korzenia tarczycy bajkalaskiej, ekstrakt też zawiera żel i płyn o nazwie Baikadent.



Od producenta:
Baikaderm jest to krem zawierający zespół flawonów izolowanych z korzenia tarczycy bajkalskiej (Scutellaria baicalensis G.) oraz alantoinę.
Przyjmuje się, że działanie przeciwzapalne zespołu flawonów oparte jest na hamowaniu syntezy komórkowych mediatorów zapalenia. Ponadto zespół flawonów hamuje wydzielanie histaminy i zmniejsza przepuszczalność naczyń włosowatych, dzięki czemu łagodzi obrzęk towarzyszącym stanom zapalnym.
Alantoinę zastosowano ze względu na jej właściwości gojące.
Zalecany jako lek uzupełniający terapię stanów zapalnych skóry o nieznanej etiologii, stanów zapalnych powstałych w wyniku urazów mechanicznych oraz w przebiegu trądziku (trądzik grudkowo-krostkowy). Ponadto jako środek łagodzący podrażnienia skóry.

Cena:
ok. 12,50 zł

Pojemność:
35 gram

Opakowanie:
Metalowa tubka, pomocna w zużyciu produktu do końca.

Konsystencja:
Średnio gęsty, żółty krem. Szybko się wchłania i nie pozostawia tłustej warstwy, nie zauważyłem żeby barwił poduszkę chociaż nie mam jej w kolorze białym :).


Zapach:
Delikatny, ziołowy.
Działanie:
Krem dobrze się wchłania, nawilża i łagodzi podrażnienia skóry. Nie piecze ani nie podrażnia skóry.
Baikaderm ma działanie antyoksydacyjne, antybakteryjne, przeciwalergiczne a nawet poprawiające krążenie dzięki zawartości tarczycy bajkalskiej.

Skład:
100 g kremu zawiera:
Substancje czynne
Zespół flawonów izolowanych z korzenia Scutellaria baicalensi 1,33 g( działanie antyoksydacyjne, przeciwgrzybicze, przeciwwirusowe, przeciwalergiczne i poprawiające krążenie) Alantoina (Allantoinum, ułatwia gojenie i działa regenerująco,nawilża, zmniejsza zaczerwienienie, jest pochodną mocznika)  1,00 g
Substancje pomocnicze
Polioksyetylenowany alkohol cetylowo-stearylowy(emolient tłusty, może być komodogenny, zmiękcza skórę i zapobiega jej wysuszeniu), glicerolu monostearynian(emulgator, tworzy emulsję), alkohol stearylowy(emolient tłusty), oktylu stearynian(emolient), kaprylu trójglicerynian, decylu oleinian(emolient tłusty), glicerol (E 422, gliceryna nawilża i kondycjonuje skórę), karbomer(zagęstnik), sodu węglan bezwodny(regulator kwasowości), propylu parahydroksybenzoesan(paraben,konserwant), metylu parahydroksybenzoesan(paraben, konserwant), woda oczyszczona.


Moja opinia:
Baikaderm to jeden z tanich kremów aptecznych które warto polecić. Nie wyróżnia się on jakimś szczególnie mocnym działaniem lecz może służyć zarówno jako krem nawilżający do wszystkich typów cer, a także jako lekki krem pod makijaż na dzień który zawiera antyoksydanty. Nie spowodował u mnie żadnych negatywnych skutków w postaci wysypu pryszczy. Jest przy tym tani i wydajny, sprawdzi się jako lekki krem nawilżający. Jeśli ktoś unika parabenów to krem ten zawiera dwa typy tej substancji co opisałem w składzie, to samo dotyczy emolientów.

Ocena:
4,5/5
Pozdrawiam :).

3 komentarze:

An gie pisze...

Trądziku nie mam, więc nie miałby się z czym zmagać, ale może kiedyś go wypróbuję :) Z aptecznych "kremów" uwielbiam witaminę A :)

Mariusz pisze...

Ja też nie mam dużego trądziku, bardziej skłonności, cośtam wyskakuje od czasu do czasu :). A maść z wit A miałem ale w moim przypadku na twarz jest zbyt gęsta i ciężka, mało z niej by się wchłonęło. Za to dobra na stopy i łokcie, a nawet jako krem do rąk.

Blogum Herbaceum pisze...

Bardzo polubiłam Baikaderm, dobrze łagodzi stany zapalne :)