środa, 28 sierpnia 2013

Listerine Freshburst Ochronny płyn do płukania jamy ustnej - Recenzja

Cześć,
płyny do płukania jamy ustnej od Listerine są dość popularne i ogólnodostępne. Kontrowersje wzbudza to że zawierają dużo alkoholu i są mocne co niektórym osobom odpowiada. Czy przypadł mi do gustu? Zapraszam do recenzji.
 Jak widać zużyłem płyn do końca, aby oddać jak wygląda nowy płyn posłużę się zdjęciem producenta.
Od producenta:
Redukuje płytkę nazębną i zapobiega powstawaniu chorób dziąseł.

  • zawiera olejki eteryczne: eukaliptusowy, tymolowy, mentolowy i salicylan metylu
  • usuwa aż do 99,9% bakterii w jamie ustnej*, odświeża oddech
  • nawet przy długotrwałym stosowaniu nie zmienia naturalnej równowagi flory bakteryjnej jamy ustnej
Sposób użycia
Stosować 2 razy dziennie po umyciu zębów. Nalać 4 łyżeczki (pełen korek), płukać dokładnie zęby i dziąsła przez 30 sekund, potem wypluć.


* w testach laboratoryjnych
Zapach:
Mocno alkoholowy, świeży zapach eukaliptusa i mentolu.  
Smak:
Mocny, odświeżający do tego stopnia że z początku z oczu leją się łzy i odczuwamy mocne pieczenie w ustach.Potem można się przyzwyczaić.
Opakowanie:
Przezroczysta butelka z korkiem. 500ml. Dostępna też wersja 250ml.
Cena:
Cena regularna w Rossmannie to 16,99 zł, w niektórych sklepach dochodzi nawet do 25 zł. (!)
Skład:
Aqua - woda
Alcohol - ma działanie oczyszczające, tonizujące, odtłuszczające. Drażni błony śluzowe i skórę, wysusza i powoduje suchość w ustach co może prowadzić do przykrego zapachu z ust. Naukowcy z Australii stwierdzili że jego zawartość w płynach do płukania ust może prowadzić do raka.
Sorbitol - nadaje słodki smak, w żywności oznaczony przez E420. Stabilizator i słodzik. Może powodować wzdęcia i działać jak środek przeczyszczający. Wiąże wodę w naskórku i nawilża.
Poloxamer 407 - substancja myjąca, łagodna stosowana także jako emulgator.
Benzoic Acid - substancja konserwująca, w produktach do jamy ustnej maksymalne stężenie to 1,7 %.
Sodium Saccharin - zapobiega próchnicy, wzmacnia szkliwo.
Eucalyptol - środek pielęgnacyjny i zapachowy.
Methyl Salicylate - środek przeciwzapalny i maskujący przykry zapach z ust. Nadużywany powoduje problemy z żołądkiem i nerkami.
Aroma - substancja zapachowa.
Thymol - działa jako substancja zapachowa i przeciwzapalna.
Menthol - środek zapachowy o ostrym zapachu mięty. Wzmaga uczucie świeżości i chłodu.
Sodium Benzoate - konserwant o maksymalnym stężeniu 0,5 %.
CI 47005 - barwnik, żółcień chinolinowa.
CI 42053 - barwnik, zieleń trwała.
Moja opinia:
Płyny od Listerine są ogólnodostępne i często są na promocjach. Są wydajne i mają dobry stosunek ceny do objętości.(chyba że trafimy na ten za 25 zł). Co do zapewnień producenta to na pewno odświeża oddech i usuwa bakterie. Lecz redukcji płytki nazębnej nie zauważyłem.
Płyn jest dla mnie zbyt mocny i alkohol skutecznie mnie odstrasza, płukanie nim ust jest wręcz nieprzyjemne. Po pewnym czasie można się przyzwyczaić ale ja przerzucam się na łagodniejsze płyny. Wiem że istnieje także Listerine Zero bez alkoholu może kiedyś się skuszę.
Ocena:
3/5
Pozdrawiam.

3 komentarze:

GoodForYouDP pisze...

Mam takie same odczucia- mnie ten płyn wręcz drażni, bo jest okropnie mocny w smaku. Nie lubię go i tyle.

Gosia pisze...

Ja rownież używałam listerine, ale ten smak odstrasza niestety..

Anonimowy pisze...

niektórzy lubią ten trzepiący smak i moc płynu ale trzeba wiedzieć, że płyny na bazie alkocholu mogą wpływać na rozwój raka...